Zdrowie i uroda

Dieta grejfrutowa

Dieta grejfrutowa jest dietą oczyszczającą organizm. Jej podstawowe zasady polegają na spożywaniu dużej ilość grejpfrutów. Posiadają one dużo witaminy C i wody. Co ważne nie zawierają w sobie żadnych tłuszczów oraz mają mało kalorii. Dieta grejfrutowa powinna być stosowana maksymalnie przez tydzień. Dłuższe stosowanie może być niebezpieczne dla zdrowia ponieważ jej założenia przewidują dostarczanie organizmowi tylko około 1500 kalorii dziennie.

Dieta grejfrutowa – Podstawowe zasady

Dieta grejfrutowa polega głównie na przyjmowaniu dużej ilości płynów. Więcej niż wynosi standardowe dzienne zapotrzebowanie. Oprócz tego musimy zrezygnować w jadłospisie z soli oraz z smażonych potraw. Sam jadłospis jest dość prosty i opiera się na dokładnym rozplanowaniu poszczególnych posiłków.

Na śniadanie możemy zjeść pół grejpfruta oraz wypić kawę bez cukru. Na obiad mogą się składać na przykład dwa jajka, sałatka z warzyw, ciemne pieczywo, pół grejpfruta oraz herbata, koniecznie bez cukru. Kolację możemy już uzupełnić o ugotowaną pierś z kurczaka. Standardowo możemy zjeść sałatkę warzywną z pomidora i ogórka, pół grejpfruta oraz wypić herbatę bez cukru.

Oczywiście w internecie można znaleźć różne rodzaje tej diety, rozpisane na konkretne dni, które różnią się nieco od siebie. Wszystkie są jednak oparte o te podane przez nas zasady.

Dieta grejfrutowa przez swój skład oraz małą ilość kalorii pozwala schudnąć w ciągu tygodnia nawet o kilka kilogramów. Jest silnie oczyszczająca, działa jak porządny detoks. Ma działanie odmładzające i wzmacniające. Nie mogą jej stosować osoby chore na żołądek, nerki lub cukrzycę. Jej rozpoczęcie trzeba uzależnić od konsultacji z lekarzem lub dietetykiem. Ci ostatni raczej nie polecając już tej diety do stosowania. Wyklucza ona zbyt dużo produktów spożywczych z jadłospisu co przy braku odpowiedniej suplementacji doprowadza do powstawania niedoborów. A to już jest dla organizmu niebezpieczne. Jej stosowanie powoduje również osłabienie organizmu z powodu dostarczania do niego zbyt małej ilości kalorii. Dlatego jeśli już zdecydujemy się na dietę grejfrutową to pamiętajmy, że nie możemy zbyt szybko ponownie jej wprowadzić do naszego jadłospisu. Niezbędna jest kilkumiesięczna karencja.

Podobna do diety grejfrutowej jest dieta norweska. Dostarcza ona do organizmu jeszcze mniej kalorii, jest więc jeszcze bardziej skuteczna. Charakteryzuje się wysokim poziomem białka oraz stosunkowo niskim węglowodanów. Podobnie jak w diecie grejpfrutowej składa się ona z trzech posiłków w ciągu dnia. Jadłospis polega na spożywaniu gotowanych produktów. Codziennie spożywa się jednego grejpfruta oraz sporą liczbę jajek. Również podobnie jak w diecie grejfrutowej powinniśmy spożywać duże ilości wody, choć nie tak wygórowane. Dwa litry wody dziennie w zupełności wystarczą.

[Głosów:1    Średnia:5/5]