Zdrowie i uroda

Kolacja dla dzieci

Kolacja to często niedoceniany przez wszystkich posiłek. Główny nacisk kładzie się na śniadanie, które przez wielu uważane jest za najważniejszy posiłek. Kolacja jest pomijana. Może to trochę dziwić gdyż tak jak śniadanie jest odpowiedzialne za dostarczenie energii na większą część dnia, tak kolacja odpowiada za regenerację organizmu w nocy. Tym bardziej kolacja dla dzieci jest bardzo istotna w ich rozwoju. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na lekkostrawne i sycące kolacje zapewniające dzieciom wystarczającą ilość energii do nocnej regeneracji organizmów. Aby kolacja została dobrze strawiona przez żołądek należy ją zjeść najpóźniej dwie, trzy godziny przed pójściem spać.

Kolacja dla dzieci – Nasze pomysły

Ryż na mleku

Dzieci uwielbiają to danie. Nic dziwnego. Ryż z mlekiem świetnie smakuje i stanowi niezwykle sycące danie. Aby je przygotować ryż gotujemy razem z mlekiem. Dodajemy drobno starte na tarce jabłka i rodzynki. Opcjonalnie całość można posypać cynamonem. Całość wstawiamy w naczyniu żaroodpornym do rozgrzanego piekarnika.

Makaron i sos pomidorowy

Tradycyjne i bardzo pożywne danie. Do przygotowania będziemy potrzebowali 300 gram makaronu. Może to być makaron fusili, penne bądź bezglutenowy. Dodatkowo ser parmezan, puszka obranych pomidorów oraz nieco oliwy z oliwek. W dużym garnku gotujemy lekko posoloną wodę. Gdy zacznie się gotować dodajemy makaron i gotujemy kilka minut. W tym czasie miksujemy pomidory aż do otrzymania konsystencji musu. Wylewamy go na rozgrzaną patelnię z odrobiną oliwy z oliwek i gotujemy około jedną minutę. Na koniec dodajemy gorący, ugotowany makaron. Po przełożeniu całości na talerz posypujemy startym na tarce parmezanem.

Kanapka z dżemem

Zawsze świetnym pomysłem jest podanie kanapek z dżemem. Najlepiej w tym celu użyć bułki z ciemnego pieczywa. Smarujemy ją masłem po przekrojeniu na dwie części i na to dodajemy odrobinę dżemu lub innej konfitury. Jeśli nie posiadamy domowych konfitur i polegamy tylko na tych kupionych czytajmy uważnie ich skład. Chodzi o to żeby głównym składnikiem takich produktów były owoce a nie cukier.

Domowy budyń

Do przygotowania pożywnego domowego budyniu będziemy potrzebowali pół litra mleka, ok 200 g miąższu z dyni, łyżkę cukru trzcinowego, dwie łyżeczki mąki ziemniaczanej i jedno żółtko z jajka. Szklankę mleka wlewamy do mleka razem z dynią. Gotujemy do momentu aż kawałki dyni rozmiękną. Po zmiksowaniu słodzimy i zostawiamy na kuchence. Mąkę oraz żółtko rozpuszczamy w pozostałej szklance mleka. Dodajemy to do reszty mleka na kuchence. Całość gotujemy. Przed podaniem budyń możemy oczywiście udekorować dodatkowymi składnikami lub podać w takiej formie w jakiej go zagotowaliśmy.

To tylko cztery przykłady smacznych i sycących kolacji dla najmłodszych. Zachęcamy do przedstawiania swoich pomysłów w komentarzach.

[Głosów:1    Średnia:5/5]