Zdrowie i uroda

Zdrowe śniadanie dla dzieci

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. To właśnie produkty zawarte w tym posiłku zapewniają nam energię na większość długiego dnia, aż do obiadu. Prawidłowo zbilansowane śniadanie to podstawa zdrowego odżywiania. Musi ono dostarczyć organizmowi wiele niezbędnych składników mineralnych i witamin. Zdrowe śniadanie dla dzieci nie musi być wcale kłopotliwe w przygotowaniu dla rodziców. W tym artykule przedstawimy kilka sposobów na szybkie i pożywne śniadanie, które zapewni dzieciom energię na cały dzień.

Zdrowe śniadanie dla dzieci – Przykłady

Budyń z kaszą jaglaną

Kasza jaglana staje się ostatnio modnym uzupełnieniem zdrowych posiłków. Jest bardzo pożywna i zdrowa. Aby przygotować pyszny budyń z kaszy jaglanej musimy ją zagotować w mleku a następnie zmiksować z ulubionymi owocami, miodem lub orzechami.

Kanapka z bułki wieloziarnistej

Proste ale bardzo pożywne śniadanie. Proponujemy bułkę wieloziarnsitą posmarowaną masłem i dodatkiem pokrojonej w plasterki rzodkiewki. Do tego kubek herbaty oraz mała miska proponowanego punkt wyżej budyniu z kaszy jaglanej.

Omlet

Dobrym pomysłem na śniadanie może być także omlet z dodatkiem sera żółtego oraz groszku. Do tego idealnie sprawdzi się tost z chleba orkiszowego, herbata o dowolnym smaku i kilka ulubionych owoców.

Chleb pełnoziarnisty z pastą z jajek

3 jajka ugotowane na twardo rozgniatamy widelcem aby uzyskać jak najdrobniejsza konsystencję. Dodajemy do tego ulubione przyprawy i szczypiorek. Całość mieszamy z łyżką jogurtu naturalnego oraz opcjonalnie majonezu. Taką pastą smarujemy pieczywo wieloziarniste i uzupełniamy warzywami. Sałatą lub pomidorem.

Placki warzywne

Jest to ciekawy sposób na podstępne podsunięcie dziecku warzyw do jadłospisu. Podstępne, gdyż nie każdy przepada na początku za ich smakiem. Aby przygotować takie placki trzemy marchew i cukinie oraz dodajemy pure z groszku. Z takiej masy przygotowujemy placki, które można podawać ze śmietaną. Stanowią one dużą dawkę energii oraz witamin niezbędnych każdemu dziecku w intensywnych zabawach czy nauce.

Kluski lane na mleku

Tradycyjne śniadaniowe danie. Któż nie lubi klusek lanych na mleku podawanych na ciepło? Do tego idealnie sprawdzi się herbata z miodem i świeże warzywo: pomidor lub ogórek.

Nieszablonowe kanapki

Świetnym pomysłem jest także przygotowanie niestandardowych kanapek. Użyjmy swojej kreatywności, by ze zwykłej kanapki stworzyć coś co zafascynuje nasze dziecko. Może to być na przykład układanie różnych wzorów z produktów.

Podsumowanie

Sposobów na przygotowanie zdrowego śniadania dla dziecka jest mnóstwo. Przy wykazaniu odrobiny kreatywności możemy na każdy dzień tygodnia przygotować inny posiłek i sprawić, że dzieci chętnie będą je zjadały. niektóre pomysły można także przełożyć na przygotowanie ciekawych i nieszablonowych kolacji.

[Głosów:1    Średnia:5/5]